Studio X 12 juni

vr 14 jul 2017

Een terugblik naar de Pitch Night van Studio X op maandag 12 juni.

Het is alweer een tijdje geleden sinds Pitch Night Studio X. 12 Juni pitchten zes beginnende en professionele mediamakers hun format voor mediaprofessionals als BNN en AVROTROS.

Studio X is een programma georganiseerd door VondelCS waarin een podium gecreëerd word voor beginnende en professionele mediamakers om hun toffe online of TV concept te pitchen aan mediaprofessionals! Deze mediaprofessionals werken bij mediabedrijven BNN, SkyHighTV en AVROTROS. De beste concepten krijgen begeleiding van Annette de Vries. Zij zit al jaren in het vak en heeft als hoofd televisie AVROTROS al heel wat concepten voorbij zien komen. Begeleiding en tips van haar zijn dan ook extreem waardevol! Met haar tips tillen mediamakers hun concept gegarandeerd naar een hoger plan.

De mediamakers die deze editie pitchten waren Miloš Despotović, Kim Erkens, Midas Meester, Maurice Seleky en Aafke van Tent Beeking, Naftalie Vader en Sandy Pieterse. Lees hieronder wat een ieder pitchte.

Miloš Despotović pitchte zijn concept Oranje Bloed, een serie gewijd aan Nederland. Wat is Nederlandschap? Wat betekent ‘Nederlander’ zijn? Dit onderzoekt hij door verhalen te volgen van Nederlanders in binnen- en buitenland.

Waar Miloš het had over Nederlanders, bekommerde Kim Erkens zich meer om de mentale gezondheid van Nederlands. Voor haar documentaire Vergeet-mij-liedje maakte zij muzikale videoportretten van mensen met dementie en bezoekt zij veel verzorgingshuizen. Een plek waar zij zich zelf nooit zou zien, en daarom vraagt zij zich af hoe haalbaar het is om een woongroep met haar vrienden te starten met ingekochte zorg als alternatief voor een verzorgingstehuis.

Midas Meester wilt met zijn programma meer licht schijnen op amateur muzikanten. De liedjes die zij schrijven verdienen het om beroemd te worden, en daarom wilt Midas met zijn Zing een liedje van mij met behulp van bekende Nederlanders de liedjes tot een succes maken.

Boeken worden minder gelezen door de technologisering? Niet volgens Maurice Seleky en Aafke van Tent Beeking. Steeds meer millenials lezen boeken en daarom willen zij met hun boekenprogramma Nieuwe Letteren meer literatuur op tv krijgen.

Naftalie Vader pitchte haar format Underdogs. De komische serie gaat over een groep hondenbezitters die, na een reeks inbraken in de buurt, bijeen wordt getrommeld door ex-militair Sjors. Underdogs gaat vooral over de onderlinge verhoudingen tussen een groep vreemden die in een verhardende maatschappij een familie voor elkaar wordt.

Sandy Pieterse sloot de avond af met zijn pitch voor de televisieserie BonteHond. De serie draait om de personages uit voorstellingen van theatergezelschap BonteHond. Het theater is een vluchtig medium, maar door televisie kunnen de personages en verhalen door middel van scenes en sketches doorleven.

Bekijk hieronder foto’s van de avond, alle foto’s zijn te vinden in ons album op Facebook.

De volgende editie vindt 27 november plaats. Houd onze website goed in de gaten voor meer informatie over Studio X.